"Wiosna na wsi" - 01-04.04.2020r.:

Aktywność muzyczna i ruchowa - proponujemy zabawę ruchową w rytm starych przebojów "Stary Donald farmę miał" - Miś TV - Piosenki dla dzieci oraz zabawę ruchową Mini Disco „Kaczuszki” 


Aktywność umysłowa

Rozwijanie mowy  - Słuchanie wiersza L. Łącz „Wesołe podwórko” - po wysłuchaniu wiersza możemy zapytać dziecko jak nazywają się dorosłe zwierzęta i ich dzieci.

   Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?

   A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?

      To gęś mama do jeziora drogę pokazała,

      a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.

   Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,

   zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.

      I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,

      krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.

   Bo najlepiej jest przy mamie –  bezpiecznie,

   wesoło, świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.

      Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.

      Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje. 

W tym tygodniu poznajemy literę F, f na podstawie wyrazu „farby” oraz bawiąc się w mieszanie kolorów (6-7 latki)

     Mieszamy ze sobą kolory:

     - żółty i niebieski

     - niebieski i czerwony

     - czerwony i żółty

     Obserwujemy jakie kolory powstały.

Układamy kontur litery z zapasów makaronu :) Można w ramach utrwalenia ułożyć jeszcze inne litery poznane wcześniej.

Zaśpiewajcie piosenkę o literce F

  Piosenka o literkach E i F  - DrobNutki - Piosenki dla dzieci - NutkoSfera                    ALFABET - Litera F - AbcZabawa

Zabawa „Zielone czy żółte?” w oparciu o wiersz H. Bechlerowej „Kaczuszki” (4 latki)Dajemy dziecku dwie rzeczy (mogą to być klocki, kredki lub klamerki): żółtą i zieloną. Umawiamy się, że będą je podnosiły do góry wtedy, kiedy usłyszą w wierszu nazwę danego koloru - Można zapytać  - Co było w wierszu zielone? A co żółte?

Zielona woda, zielona,

żółte kaczeńce przy brzegu.

Żółte kaczuszki

po ścieżce

idą do wody gęsiego.

W żółtych kaczeńcach

nurkuje

żółtych kaczątek

gromadka.

Ach, jak się martwi,

jak gdacze

na brzegu kurka Czubatka!

– Gdzie moje małe

kaczuszki?

Może nie ujrzę

ich więcej?

Tak żółto, żółto, wokoło

same kaczeńce, kaczeńce!

Plusnęło w wodzie

zielonej.

– Nie martw się,

kurko Czubatko,

wyszły z kaczeńców

kaczuszki wesołą, żółtą

gromadką.

Rozwijanie pojęć matematycznych  - zabawa: "Ile jest zwierzątek" - przeczytajmy powoli zdania o zwierzętach, po każdym zdaniu poprośmy dziecko żeby pokazało tyle swoich paluszków ile było wymienionych zwierzątek (4 latki)

To są cztery pieski malutkiej Tereski.

Kotki szare dwa mruczą aaa.

Jedna kózka biała małe rogi miała.

Na zielone pole wybiegły dwa konie.

Siedem kur gdakało, po grzędzie skakało.

Trzy kaczuszki mają krzywe nóżki.

Na wysokie płoty weszły cztery koty.

Pięć krówek w oborze, wydoić je możesz.

Jedna gąska mała po stawie pływała.

Pięć kurek dziobało, ziarenka zbierało.

Kaczuszek było sześć i chciało im się jeść.

Zabawa "Pobawmy się w kodowanie" (6-7 latki)wiemy, że lubicie bawić się w kodowanie. Szczególnie na zajęciach robotyki. Dzięki temu myślicie logicznie, a kto wie ? może już pomagacie mamie włączyć pralkę, czy zmywarkę??? Nasze zadanie polega na tym aby króliczek dotarł do marchewki zgodnie z podanym kodem. Pamiętaj że pole przy króliczku to „start” a przy marchewce „meta” . Do gry potrzebujemy różnych małych przedmiotów: fasolki, guziczki, klocki lego. Plansza jest bardzo prosta i można użyć jej wiele razy, zmieniając tylko kody. Możemy też pobrudzić paluszki farbami - to taka fajna aktywność sensoryczna. 

 

Poznajemy rzeczywistość przyrodniczą - układamy karty historyjki obrazkowej „Skąd się bierze mleko ?” – „Wyprawka plastyczna”(6-7 latki) 

Posłuchaj i powtórz: 

Aktywność plastyczna Jak narysować konia?- oto obrazkowa lekcja, krok po kroku.

 

karta nr 1 - do pobrania

Jeżeli coś nie wyszło to mamy dla Was obrazek konia, który możecie pokolorować kredkami, farbkami lub wykleić np. gazetą oraz dorysować tło wg własnego pomysłu (4 latki)

karta nr 2 - do pobrania

-Proponujemy także wykonanie kaczuszki techniką origami – „Wyprawka plastyczna” (6-7 latki)

Ćwiczenia utrwalające powyższy materiał w kartach pracy i książce (do indywidualnego wyboru oraz możliwości indywidualnych dziecka) znajdują się na podanych stronach:  Karty pracy 3 -str.82-96; Karty pracy -,,Czytam, piszę, liczę” str.76-77; Książka str.70-71

Propozycja zabawy sensorycznej - celem zabaw sensorycznych jest dostarczanie zmysłom  (słuchu, wzroku, węchu, dotyku, równowagi – orientacji w przestrzeni) dziecka różnorodnych bodźców, które rozwijają i doskonalą jego umiejętność postrzegania świata. Każdy przedszkolak powinien ćwiczyć mózg tak, aby uczył się on konkretnie reagować na różne bodźce dostarczane z zewnątrz. Stąd różne zabawy sensoryczne, mające na celu integrację sensoryczną czyli integrowanie wszystkich zmysłów aby reakcja na bodźce była automatyczna i pozwalała na szybkie oraz bezpieczne działania.

Zabawa rozwijająca zmysł równowagi – „Przez pajęczynę do celu” - wyznaczamy dziecku  cel, do którego ma dotrzeć. Jednak trasa do niego jest pełna przeszkód. Przeszkodą może być sznurek rozciągnięty między meblami lub barierką schodów a ścianą. Im więcej sznurka, pętli i supłów, tym zabawa trudniejsza, szczególnie jeśli przyjmiemy, że ten kto dotknie sieci zostaje uwięziony przez pająka.

Wspaniałej  zabawy!