25-31.03.2020r.
Ćwiczenia oddechowe
- Gotujemy wodę w garnku - Do zabawy potrzebne będą: słomka, kubek, woda. Do kubka wlewamy wodę (do jego połowy) i przez słomkę dmuchamy do środka kubka tak aby robiły się bąbelki.
- Przenoszenie z talerzyka na talerzyk - Do zabawy potrzebne będą: słomka, 2 talerzyki, skrawki papierków. Za pomocą słomki przenosimy kawałek papierka z jednego talerzyka na drugi (wciągając powietrze do siebie).
Gimnastyka buzi i języka
Ćwiczenie słuchowe:
- „Głuchy telefon” – mówienie szeptem do ucha.
POSZUKIWANIE WIOSNY – bajka artykulacyjna
Osoba dorosła czyta bajkę i pokazuje dziecku jak należy wykonać ćwiczenie. Przedszkolak może narysować panią Wiosnę .
- Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (naśladujemy głosy ptaków). Pan Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku (kląskamy, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Rozglądał się w prawo i w lewo, spoglądał w górę i w dół (przesuwamy język z jednego końca ust do drugiego – od ucha do ucha, potem sięgamy nim nosa i brody). Na łące zobaczył bociany (wymawiamy kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiamy prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizujemy wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonujemy krótki wdech nosem, chwilę zatrzymujemy powietrze i długo wydychamy ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechamy się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami). Pan Języczek pochylił się i powąchał kwiaty i kichnął (kichamy i wymawiamy apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewamy; przeciskamy język przez zaciśnięte zęby). Zrobiło się późno. Pan Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskamy, uderzając szerokim językiem o podniebienie).
Dziecko może również nasłuchiwać odgłosy dochodzące z otoczenia.
Żródło: