20-24.04.2020r.:
1.Ćwiczenia kształtujące rozumienie określeń: do przodu, do tyłu, po boku, przed, za, pod, nad
Zabawa 1: Rodzic prosi dziecko, aby wzięło swoją ulubioną zabawkę i trzymając ją:
• wyciągnęło ręce do przodu i policzyło do 5
• dało ręce do tyłu i również policzyło do 5
• usiadło na krzesełku i położyło zabawkę po swoim boku
• położyło zabawkę przed sobą
• położyło zabawkę za sobą
• położyło zabawkę pod krzesełkiem
• wyciągnęło rączki z zabawką nad siebie
Zabawa 2: Dziecko ukrywa swoją zabawkę w pokoju (najlepiej ograniczyć zabawę do jednego pomieszczenia), rodzic zadaje pytania o jej miejsce np. Czy położyłeś zabawkę pod stół? Jeśli rodzic zgadł, dziecko ukrywa zabawkę w innym miejscu, a rodzic znów pyta: Czy położyłeś zabawkę za kanapą? Czy położyłeś zabawkę obok krzesła? Itd. Później następuje zamiana ról – rodzic ukrywa przedmiot, dziecko zadaje pytania.
2.Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia - Pokoloruj wg wzoru:
Żródło: www.e-kolorowanki.eu
Żródło: www.worekpelenpomyslow.blogspot.com
3. Rozwijanie dojrzałości w zakresie funkcjonowania emocjonalnego - Proponujemy zabawę w strojenie różnych min.
Zabawa 1: Rodzic np. uśmiecha się szeroko, zadaniem dziecka jest określenie nastroju rodzica. Po każdej minie rodzic zadaje pytanie: Jak myślisz, dlaczego ludzie mają czasem smutne/ wesołe/ znudzone/ zaspane miny?
Zabawa 2: Tym razem dziecko udaje jakiś nastrój, rodzic pyta: Co sprawia, że Ty jesteś smutny/wesoły/zdziwiony/? Możemy się również pobawić w rozpoznawanie nastroju min na obrazku:
źródło: www.galeria-arsenal.pl
Wspaniałej zabawy!