20-24.04.2020r.:

1.Ćwiczenia kształtujące rozumienie określeń: do przodu, do tyłu, po boku, przed, za, pod, nad

Zabawa 1: Rodzic prosi dziecko, aby wzięło swoją ulubioną zabawkę i trzymając ją:
• wyciągnęło ręce do przodu i policzyło do 5
• dało ręce do tyłu i również policzyło do 5
• usiadło na krzesełku i położyło zabawkę po swoim boku
• położyło zabawkę przed sobą
• położyło zabawkę za sobą
• położyło zabawkę pod krzesełkiem
• wyciągnęło rączki z zabawką nad siebie

Zabawa 2: Dziecko ukrywa swoją zabawkę w pokoju (najlepiej ograniczyć zabawę do jednego pomieszczenia), rodzic zadaje pytania o jej miejsce np. Czy położyłeś zabawkę pod stół? Jeśli rodzic zgadł, dziecko ukrywa zabawkę w innym miejscu, a rodzic znów pyta: Czy położyłeś zabawkę za kanapą? Czy położyłeś zabawkę obok krzesła? Itd. Później następuje zamiana ról – rodzic ukrywa przedmiot, dziecko zadaje pytania. 

2.Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia - Pokoloruj wg wzoru:

karta nr 1 - do pobrania

Żródło: www.e-kolorowanki.eu

karta nr 2 - do pobrania

Żródło: www.worekpelenpomyslow.blogspot.com

3. Rozwijanie dojrzałości w zakresie funkcjonowania emocjonalnego - Proponujemy zabawę w strojenie różnych min.

Zabawa 1: Rodzic np. uśmiecha się szeroko, zadaniem dziecka jest określenie nastroju rodzica. Po każdej minie rodzic zadaje pytanie: Jak myślisz, dlaczego ludzie mają czasem smutne/ wesołe/ znudzone/ zaspane miny?

Zabawa 2: Tym razem dziecko udaje jakiś nastrój, rodzic pyta: Co sprawia, że Ty jesteś smutny/wesoły/zdziwiony/? Możemy się również pobawić w rozpoznawanie nastroju min na obrazku:

karta nr 3 - do pobrania

źródło: www.galeria-arsenal.pl

Wspaniałej zabawy!