27-30.04.2020r.:

1.Utrwalanie nazw kształtów:
Zadanie 1: Kwadraciaki, trójkąciaki, prostokąciaki… – to potworki, które przedszkolaki tworzą na podstawie dużej figury określonego kształtu, np. trójkąta. Figura nabiera wtedy wartości emocjonalnej dla dziecka, które może nie móc przypomnieć sobie jak wygląda trójkąt, ale na pewno przywoła Trójkąciaka, którego stworzyło. Przedstawiamy wzory, karty do pobrania po kliknięciu poniżej.

karta nr 1 - do pobrania

Źródło: Pani Monia - przedszkolne inspiracje

Zadanie 2: Prosimy dziecko, aby na każdym z trzech obrazków policzyło wybrane figury geometryczne. Rodzic pomaga wpisać odpowiednią cyfrę.

 

karta nr 2 - do pobrania

Źródło: pm6-torun.pl/dokumenty/4_02_policz_figury.pdf

2.Usprawnianie funkcji wzrokowej - proponujemy następujące zabawy z dzieckiem:
- dobieranie par jednakowych obrazków (domino, dobieranki, loteryjki)
- układanie obrazków i kompozycji z figur geometrycznych i klocków, według wzoru i z pamięci
- memory obrazkowe

karta nr 3 - do pobrania

Źródło: zainspirujmysie.blogspot.com

Inne gry memory - można skorzystać z : https://zainspirujmysie.blogspot.com/2019/04/do-druku-pakiet-roznych-memory.html

3.Ćwiczenie koncentracji uwagi, relaksacja - Masażyki wg M. Bogdanowicz
Jeśli istnieje taka możliwość, proponujemy zaprosić do zabawy całą rodzinę. Siadamy do siebie plecami w kole, bardzo blisko siebie i wykonujemy sobie nawzajem masażyk. Jedna osoba mówi jego treść i wykonuje poszczególne ruchy, reszta naśladuje.

Po pleckach płynie rzeczka (rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków)
I przeszła pani na szpileczkach ("idziemy" palcami jak w butach na obcasach)
A potem przeszły słonie (ugniatamy powoli całymi dłońmi)
I przejechały konie („galopujemy" pięściami - oczywiście nie za mocno!)
A potem spadł deszczyk  (robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach)
Czy czujesz już dreszczyk? (szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa)

Idzie pani: tup, tup, tup, (Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, (delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop, (naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok. (z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę) 
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk, (delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup, (Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup. (lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (Dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk. (z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)

Źródło:
www.panimonia.pl
www.zainspirujmysie.blogspot.com
Marta Bogdanowicz "Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki", Wydawnictwo Harmonia 2009

Udanej zabawy!