"Wszystko może być muzyką" - 04-08.05.2020r.: 

Aktywność muzyczna i ruchowa

 Lekcja 1 - Rytmiczna rozgrzewka  na kanale W PODSKOKACH

Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 1  na kanale Lulitulisie

Zabawy z muzyką w domu dla 3-4 latka - CZĘŚĆ 1 na kanale Muzykalna Sowa

Poranek muzyczny – instrumenty perkusyjne  na kanale Teatru Wielkiego Opery Narodowej

 Świat małego Ludwika Instrumenty muzyczne na kanale Adrian

 "Przedszkolna orkiestra"  na kanale - Julia Borycka, Mateusz Derelkowski & Joanna Jabłońska – temat

"Zebrał cudną Jaś kapelę" na kanale Przedszkole Specjalne

"Smutno - wesoło" na kanale  Śpiewające Brzdące

Aktywność umysłowa

Omówienie wyglądu skrzypiec - Dzieci oglądają obrazek skrzypiec. Skrzypce to instrument strunowy z grupy smyczkowych. Ma cztery struny i pudło rezonansowe. Dźwięki powstają przez pociąganie smyczkiem po strunach lub przez szarpanie strun palcami.

 Słuchanie fragmentu utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku Wiosna   na kanale ewsko13

Dzieci zastanawiają się, w którym momencie świerszcze stroją skrzypce, w którym grają skrzypce i kiedy wiatr zaczyna grać ze świerszczami.

„Muzyczna kraina” - improwizacja ruchowa wiersza na tle muzyki (A. Vivaldi Cztery pory roku. Wiosna) - Zaczarowanie dzieci w mieszkańców zaczarowanej krainy. Swobodny taniec do utworu z użyciem apaszek.

„Co by było, gdyby na świecie nie było muzyki”? – burza mózgów, wypowiedzi dzieci na temat świata bez muzyki.

Najpierw zapraszamy Was do zobaczenia filmiku, a potem zagrajcie z rodzicami w zagadki słuchowe, gdzie rodzic będzie puszczał Wam odgłosy z filmiku, a wy próbujcie odgadnąć, jaki instrument słychać.

"Dźwięki i odgłosy - instrumenty muzyczne"  na kanale piosenkidladzieci

Uzupełnianie liczby instrumentów do pięciu - Razem z rodzicami przygotujcie po pięć różnych instrumentów perkusyjnych. Mogą to być zabawki, ale możecie też wydrukować obrazki z internetu. Na dywanie zaznaczcie skakankami lub sznurkami półki. Na półkach poukładajcie instrumenty według rodzajów, ale w różnej liczbie – od jednego do pięciu (trzy tamburyny, dwie kołatki, cztery grzechotki, pięć bębenków i jeden trójkąt). Pozostałe instrumenty trzymamy z boku. Półki są ułożone jedna pod drugą i oznaczone kartonikami z odpowiednią liczbą kół (numer półki).

Dzieci wybierają dany instrument, np. tamburyn. Liczą, ile tamburynów jest na półce, a potem mówią, ile tamburynów muszą dołożyć, aby było ich razem pięć. Określają, która to jest półka, dokładają na nią dwa tamburyny. Analogicznie postępują przy pozostałych instrumentach.

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze - Dzieci kolejno kupują instrumenty. Kupując, nie podają ich nazw, tylko próbują naśladować dźwięki, jakie one wydają. Np. dziecko prosi o instrument, który wydaje dźwięk: dzyń, dzyń.. i pokazuje, naśladuje ruch uderzania w trójkąt.

Zadanie 1. Dorysuj tyle kropek ile jest instrumentów w pierwszej kolumnie, następnie pokoloruj ilustracje.

Karta nr 1 do pobrania

Zadanie 2. Pokolorujcie figury, następnie wytnijcie. Na tej karcie są przykładowe zwierzęta, które można ułożyć, z wyciętych figur, ale Waszym zadaniem będzie ułożenie z kolorowych figur dowolnych instrumentów muzycznych.

Karta nr 2 do pobrania

Posłuchaj i zapoznaj się z angielskimi nazwami owadów:

Butterfly Ladybug Bumblebee  na kanale Super Simple Songs - Kids Songs

Aktywność plastyczna -  Dzieci uwielbiają grę na instrumentach muzycznych. Zachęcamy Was do stworzenia swojego własnego instrumentu. Będziecie potrzebować:

Dodatkowe kolorowanki:

Karta nr 3 do pobrania

Karta nr 4 do pobrania

Źródło: print.krokotak.com

Zabawa sensoryczna:

Dyrygent – zabawy muzyczne - Na dużym kartonie wylejcie kilka odcieni niebieskiego koloru i początkowo wspólnie z rodzicami poruszajcie pędzelkami w rytm muzyki niczym dyrygent swoją batutą. Następnie już samodzielnie malujcie pędzelkami nasłuchując dźwięków i starając się dopasować do rytmu.Zabawy muzyczne w dyrygenta rozwijają zarówno sprawność manualną, koordynację jak i wrażliwość dziecka.

Dyrygent - zabawy muzyczne dla dzieci  na kanale EWA WOJTAN Moje Dzieci Kreatywnie

Grające szklanki - rozwijamy zmysł słuchu (Kilka szklanek, woda, łyżeczki, sznureczek, taśma) - Aby pobawić się w grające szklanki nalewamy do szklanek różne ilości wody. Do łyżeczki na końcu przyklejamy taśmą sznureczki. Zabawa polega na pokazaniu dziecku, że szklanki w zależności od tego jaka jest w nich ilość wody wydają różne dźwięki. Dziecko trzymając łyżeczki za sznureczki delikatnie, uderza o brzegi szklanek i nasłuchuje jakie dźwięki się wydobywają.

Na koniec koniecznie zajrzyjcie na stronę, na której jest zbiór różnych muzycznych gier: interaktywnaklasa.blogspot.com

Źródło:
www.pinterest.com
www.krokotak.com
www.mojedziecikreatywne.pl
Przewodnik metodyczny „Kolorowy Start” 4 latek

Wspaniałej zabawy!