01-05.06.2020r.:

1.Zabawa polisensoryczna: Zabawa „Kto to jest?” –. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo lub drugiego rodzica. R. zawiązuje oczy dziecku. Dziecko ma za zadanie rozpoznać swoich bliskich jedynie zmysłem dotyku. W tym celu dotyka ich włosów, twarzy, ubrania. Po skończonej zabawie R. zadaje pytania: W jaki sposób rozpoznałeś mamę, tatę, siostrę, brata? Skąd wiedziałeś, kogo dotykasz? Co by było, gdyby wszyscy mieli takie same oczy, nosy, włosy? Czy chcielibyście żyć w świecie takich samych ludzi? Czy ludzie w innych krajach wyglądają tak samo jak ludzie w Polsce? Czym się różnią? Co lubią robić? Dla odmiany zobacz jak tańczą w Ameryce Południowej to Brazylijska samba, pokręćcie bioderkami i bawcie się dobrze.

"Brazylijska Samba Przedszkolaka"  na kanale MaReK KeRaM

2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:

3.Utrwalenie znajomości kolorów: Słuchanie piosenki 

"BIBISIE - KOLORY"  na kanale MaReK KeRaM

Zabawa "Kolorowe skojarzenia" - potrzebne będą kartki ksero w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym i zielonym. Dziecko poruszają się swobodnie po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie rodzic pokazuje kartkę w danym kolorze. Zadaniem dziecka jest dotknięcie jakiegoś przedmiotu znajdującego się w pomieszczeniu w tym kolorze. Zauważyliście ze kolorów i ich odcieni mamy wiele. Nazwij wszystkie kolory na motylkach. Pokoloruj motylki takimi kolorami jak we wzorze lub w zbliżonym odcieniu. 

karta  nr 1 - do pobrania

4.Kształtowanie pojęć matematycznych-utrwalanie znajomości cyfr:

"Jeden, dwa i trzy"  na kanale Śpiewające Brzdące

Proponujemy zabawę z ilustracją arbuza i spinerem (może być zwykła kredka) . Na pierwszej ilustracji znajduje się podzielony na 12 części rysunek arbuza, na drugiej znajduje się 12 ilustracji arbuzów z kolejnymi liczbami do wycięcia. Materiał możemy wykorzystać na różne sposoby. Jedną z naszych propozycji jest umieszczenie spinnera pośrodku pierwszej karty. Dziecko ma za zadanie zakręcić spinnerem, a następnie policzyć pestki w wylosowanej przez ramiona spinnera cząstce arbuza i umieścić odpowiednią liczbę obok wylosowanych cząstek. Możemy również nakleić arbuzy z liczbami na klamerki i poprosić dziecko o wpięcie klamerek w odpowiednie cząstki arbuza. Możemy również pociąć ilustrację arbuza z pestkami na cząstki, wzdłuż linii i poprosić dziecko o połączenie w pary cząstki arbuza z arbuzem z liczbą.

karta  nr 2 - do pobrania

5.Rozwijanie pamięci słuchowej, koncentracji:
Zabawa -"Pamięciowa wyliczanka" - Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i pobawcie się w „pamięciową wyliczankę”. Zabawa polega na tym, że zaczyna się ją od wspólnego początku mówiąc: Poszła Madzia (możesz podać imię swojego dziecka) do sklepu i kupiła masło.
Zadanie dla dziecka: powtórzenie twojego zdania i dodanie swojego słowa, np. Poszła Madzia do sklepu i kupiła masło i ser. Zabawę prowadzicie do momentu pomyłki. Można powtarzać wielokrotnie, zmieniając tematykę. 

Źródła:
www.printoteka.pl

Udanej zabawy!