15-19.06.2020r.

Szanowni Rodzice! 

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń i zabaw logopedycznych

Gimnastyka buzi i języka: Gimnastyka buzi z superMamą - Kliknij na ikony na ilustracji i powtórz ćwiczenia :)

   

Zabawa artykulacyjna: "OBIAD KOTKA" - Mamy dziś do Was pytanie: Co jedzą kotki? Tak macie rację. Teraz zamieńcie się w kotki i wspólnie wykonujcie ćwiczenia:
kotek pije mleczko z miseczki – (układamy dłonie w kształcie miseczki i wysuwając język z buzi naśladujemy ruch wylizywania)
kotek jest bardzo zadowolony, ponieważ ma pełen brzuszek –(szeroko się uśmiechamy)
kotek myje swoje „wąsiki” – (oblizujemy górną wargę, z prawej strony, a potem z lewej)
kotek myje ząbki – (dotykamy językiem górne i dolne zęby)
kotek radośnie miauczy – (naśladujemy głos kotka)


Zabawa artykulacyjno- oddechowa -
"STRAŻAK
" - Dzisiaj zamieniamy się w strażaków. Pomóżcie im ugasić pożar. Powodzenia!

 

karta nr 1 - do pobrania

Bajka logopedyczna: "INDIANIE" - Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy językiem tętent koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most (usta jak do "u’" i kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się (parskanie) i dają znak, że chcą pić: ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie: prrr… prrr … prrr… Konie piją (ruchy języka z dołu do góry, naśladujące picie zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie w złączone ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskanie i oblizywanie szeroko otwartych ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać (ziewanie) i zasnęli (chrapanie). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie: a-e-o, y-u-i (przeciągamy samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’, kląskanie), a potem przez most (usta jak do "u" i kląskanie). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki).

Ćwiczenia narządów mowy: ZABAWA LOGOPEDYCZNA INDIAN "SZEKE, SZEKE" 
Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)

Źródło:
www.przedszkole343.eprzedszkola.pl
"Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj"-Katarzyna Szłapa

Świetnej zabawy!