"Moja miejscowość" - 06-10.04.2020r.:

Zachęcamy do porozmawiania z dziećmi na temat charakterystycznych obiektów w Zawadzkiem i pokazania im zdjęć naszej miejscowości. Być może dzieci rozpoznają halę sportową, budynek gminy, szkoły, park czy stację benzynową. Dzieci mogą również wskazać zdjęcie, które najbardziej im się podoba i wymienić szczegóły, które dostrzegają np. drzewo, pies, ławka.

Aktywność muzyczna i ruchowa

  •  Wysłuchanie piosenki „Droga do przedszkola” - Śpiewających Brzdąców 


  • Rodzice – poproście dzieci, aby wskazały budynki, które zwierzątka mijają w drodze do przedszkola. Spróbujcie je nazwać – bloki, sklepy, skrzyżowanie itd. Zapytajcie dziecko, jakie Wy mijacie budynki i miejsca w drodze do przedszkola?

Zabawa ruchowa - Do przeprowadzenia zabaw potrzebne będą papierowe kulki – zrobione ze starych gazet lub kartek. Gnieciemy kartki razem z dzieckiem i tłumaczymy, że będą one udawały kamienie, które znaleźliśmy pod domem.


  • Rozkładamy papierowe kulki w różnych miejscach na podłodze i włączamy muzykę – zadaniem dziecka jest poruszanie się między „kamieniami” tak, żeby nie deptać po nich. Dziecko zatrzymuje się, kiedy rodzic wyłączy muzykę.
  • „Kamienie” nadal leżą na podłodze, zadaniem dziecka jest przeskakiwanie nad nimi obunóż.
  •  Dziecko rzuca „kamień” do rodzica, rodzic chwyta i odrzuca do dziecka, itd.
  • Dziecko bierze jeden „kamień” - podrzuca do góry i chwyta, żeby nie spadł na podłogę.
  • Rodzic trzyma w rękach miskę czy garnek, a dziecko z wyznaczonego przez rodzica miejsca stara się wrzucić „kamienie” do pojemnika.

Aktywność umysłowa

Rozwijanie mowy 

Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej „O zgubionym kotku”

      Idzie drogą kotek mały.

      Już go łapki rozbolały.

      Bardzo smutną minę ma.

      Czy do domu drogę zna?

      Szuka kotek swego domu.

      Wyszedł z niego po kryjomu.

      A gdzie mieszka nie wie sam.

      Może tu? A może tam?

      Jak mu pomóc? Nie wiem sam.

      O! Już idzie moja mama.

      Mama pyta: Kotku miły,

      Czy twe łapki zabłądziły?

      Twoją mamę dobrze znam,

      Lecz nie wychodź z domu sam.

      Przytuliła mama kotka.

      Jak to dobrze, że ją spotkał.

Rodzice z dzieckiem omawiają wiersz. Rodzic zadaje pytania: Jaka przygoda spotkała kotka? Czy kotek wiedział, gdzie mieszka i jak się nazywa? Co mogłoby się zdarzyć, gdyby mama nie znalazła kotka?

Utrwalcie imię i nazwisko dziecka oraz nazwę miejscowości, w której mieszkacie. Spróbujcie również poćwiczyć podawanie przez dziecko pełnego adresu.

Rozwijanie pojęć matematycznych - Potrzebne będą: kartka (najlepiej A3); mały kartonik/kartka z kolejno: jedną, dwiema, trzema kropkami; dowolne klocki.

Jak się bawić:

Rodzic rysuje na kartce ulicę. Dziecko przeciąga ręką po ulicy od góry do dołu oraz wskazuje jedną i drugą stronę ulicy. R. informuje, że będą budowali domy z klocków. Pokazuje kolejno kartoniki z kropkami. Dziecko liczy głośno kropki i buduje tyle domów z klocków, ile kropek znajduje się na kartoniku.

Posłuchaj i zatańcz: 

"Easter Bunny Song for Kids" - The Kiboomers - Kids Music Channel 

Aktywność plastyczna  - drukujemy lub rysujemy – w zależności od miejsca zamieszkania – dom lub blok.

Przykłady kolorowanek można znaleźć na stronie: e-kolorowanka.pl  - np.

karta nr 1 - do pobrania

Zadaniem dziecka jest pomalowanie domu/bloku farbami. Zwracamy uwagę na użycie różnych kolorów oraz malowanie w konturze. Prosimy również, aby dziecko nazywało poszczególne kolory (utrwalamy nazwy kolorów).

I jeszcze propozycja dla chętnych - "Wielkanocne kolorowanki dla dzieci" z czasopisma "Mamo to ja" :

Wspaniałej zabawy!