"Zielona Wiosna" - 14-17.04.2020r.: 

Aktywność muzyczna i ruchowa 

- Naśladowanie marszu wraz z Panią Wiosną, a także fruwających ptaszków, rytmiczne poruszanie rączkami.

- Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń oddechowych pt. „Pachnące kwiaty”. Na dywanie rozłożone są sylwety kwiatów, wycięte z kolorowych gazet. Dzieci poruszają się po pokoju. Podczas przerwy w muzyce podnoszą jeden kwiat i kładą go na dłoni. Wdychając powietrze nosem i wydychając je ustami, próbują zdmuchnąć kwiatek z dłoni.

  • Spróbuj rozpoznać i nazwać kwiaty które przyniosła Pani  Wiosna.

 

Przebiśniegi

Krokusy

Tulipany

Żonkile

Aktywność umysłowa

  • Rozwijanie mowy - Spróbuj wraz z rodzicami nauczyć się krótkiej rymowanki "Wiosenny wietrzyk" E. Szelburg-Zarembiny:

    „Ciepły wietrzyk wieje,
    i puka w okienko.
    Słoneczko się śmieje.
    Witaj nam, wiosenko!
    Już na drzewach pączki,
    leci ptaszek z piosenką,
    dzieci klaszczą w rączki.
    Witaj nam, wiosenko!"

Ćwiczenia słownikowe - "Co jest zielone": Wskaż wszystkie zielone rzeczy w twoim domu. Pomyśl i powiedz co może być zielonego na dworze.

  • Rozwijanie pojęć matematycznych 

    

                          karta nr 1 - do pobrania                             karta nr 2 - do pobrania

Żródło: przedszkolankowo.pl

  • Posłuchaj i powtórz piosenkę o pogodzie: 

Super Simple Songs - Kids Songs 

Przypomnij sobie, co oznaczają następujące zwroty:

How's the weather? - Jaka jest pogoda?
It's sunny – Jest słonecznie
It's rainy – Jest deszczowo
It's cloudy – Jest pochmurno
It's snowy – Jest śnieżnie

Odpowiedz na pytanie: How's the weather today? - Jaka jest dziś pogoda?

Aktywność plastyczna  - Spróbuj wraz z rodzicami stworzyć pięknego tulipanka. wykorzystaj do tego rolkę papieru i pomaluj ją na zielono. Następnie poproś osobę dorosłą o wycięcie płatków tulipana i listki. Przyklej klejem. Tulipanek gotowy, brawo !!! 

Wspaniałej zabawy!