"Zabawa w teatr" - 20-24.04.2020r.: 

Aktywność muzyczna i ruchowa

  • Zachęcamy do obejrzenia teatrzyku pod tytułem "Trzy małe świnki"  Teleopowieści 25

    Po obejrzeniu filmiku rozmawiamy z dziećmi na jego temat.

    Podaj cegłę - zabawa pantomimiczna - Na początku podajemy sobie cegłę, słomkę, patyk. Następnie uczestnicy wstają, a ich zadaniem jest udawanie, że podnoszą z dywanu wskazany przez rodzica przedmiot, który następnie przekładają z ręki do ręki i podają sobie w parach (dziecko-rodzic).

    Śmieszne lustra - zabawa naśladowcza - Dzieci i rodzice siedzą naprzeciwko siebie, dzieci robią miny, a rodzice naśladują mimikę dziecka. Po kilku minutach następuje zmiana ról. W tle warto puścić spokojną muzykę.

    Uwaga wilk - zabawa ruchowa - Kiedy słychać muzykę, dzieci maszerują po pokoju, rodzice stoją w miejscu. Kiedy muzyka cichnie krzyczymy „Uwaga wilk!” Zadaniem dzieci jest wrócić do domu, czyli w objęcia rodzica. Zabawę można urozmaicić, proponując, aby dzieci „wychodząc na spacer”, np. skakały obunóż, przeskakiwały z nogi na nogę, poruszały się na czworaka.

    Pora na gimnastykę smyka: "Gimnastyka Smyka"  Śpiewające Brzdące

Aktywność umysłowa

  • Rozwijanie mowy - Słuchanie wiersza  pt: "Po co jest teatr?" Joanny Kulmowej

    Po co jest teatr?
    Ta drabina to schody do nieba,
    A ta miska nad schodami to księżyc.
    Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
    A z garnków są chełmy rycerzy,
    Ale kto w te czary nie wierzy?
    To jest teatr.
    A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.

    Rozmowa na temat przesłania wiersza - Teatr jest magicznym miejscem, tam wszystko się może zmienić, jest bardzo ciekawy.

    Zabawa integracyjna: "Teatr jednego aktora czyli zagadki pantomimiczne" - Zabawimy się w teatr bez słów. Jako pierwszy występuje rodzic, który jest aktorem i w swoim występie chce coś przekazać. Dziecko próbuje odgadnąć, co robi rodzic. Później następuje zmiana ról.

    Zabawy logopedyczne: "Dmuchał, chuchał"

    - Głodny wilk- przesuwanie wysuniętego języka (przy domkniętych ustach) od prawego do lewego kącika, potem dookoła otwartych, następnie dotykanie czubkiem języka kolejnych zębów przy otwartych ustach.

    - Dmuchamy- nabieranie powietrza w policzki i dmuchanie na piórka zawieszone na sznurku ( zwrócenie uwagi na nabieranie powietrza nosem i wydychanie ustami)

    - Świnki trzy- zabawa z rymowanką "Były sobie świnki trzy i był wilczek bardzo zły". Wypowiadanie rymowanki głośno, cicho, niskim i wysokim głosem.

  • Rozwijanie pojęć matematycznychDomek trzech świnek z figur geometrycznych - Dorosły wycina potrzebne do ułożenia obrazka figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) z kolorowego papieru. Wspólnie z dzieckiem układa domki dla świnek nazywając figury geometryczne ich kolory i wielkość. Zachęcamy do przeliczania wykorzystanych figur.
    Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli? Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.

    Siedzi na drucie
    wróbelek mały.
    Przyfrunął drugi
    i plotkowały.
    Teraz niech dzieci
    pięknie poćwiczą
    i na wydechu
    ptaszki policzą:
    – Jeden, dwa.*

    Do wróbli owych
    przyfrunął trzeci.
    Ile jest wróbli?
    Policzcie, dzieci.
    – Jeden, dwa, trzy.*

    A już za chwilę
    nowy tu siedział.
    Ile jest wróbli?
    Kto będzie wiedział?
    – Jeden, dwa, trzy, cztery.*

    Piąty wróbelek
    do ptaków leci.
    Ile jest ptaszków?
    Czy wiecie, dzieci?
    – Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.* (...)

    KINO- urozmaicenie sobie oglądania telewizji:

    Wspólne:
    - wybranie filmu
    - przygotowanie plakatu do filmu, biletów, ponumerowanie miejsc
    - przygotowanie zdrowych przekąsek
    - podział na role - bileter, kasjerka
    - Po filmie można zrobić quiz, konkurs.
    Miłego seansu!

    Przykładowy bilet do pobrania:

do pobrania

     Posłuchaj i zatańcz:


Źródło: Pinkfong! Kids' Song & Stories  

    • Przypomnij sobie liczebniki główne w zakresie 1- 10
    • Wykonaj polecenia:
      Jump! - skacz!
      Dance! - tańcz!
      Clap your hands! - klaszcz!
      Run! - biegnij!

Aktywność plastyczna: "Trzy świnki"- robimy własny teatrzyk - Wraz z rodzicami możecie zabawić się w teatrzyk. Najpierw pokolorujcie wszystkie trzy ilustracje, następnie wytnijcie postacie świnek, wilka i domków, później przyklejcie wycięte postacie na patyczki.

Obrazek 1 - do pobrania

 

Obrazek 2 - do pobrania

Obrazek 3 - do pobrania

„Królewna”- praca plastyczna.

Na czerwonej kartce przyklejamy koło z różowego papieru (głowa), na to usta wycięte z czerwonego papieru, przyklejamy 2 koła wycięte z białego papieru (oczy). Środek oczu i nos rysujemy czarnym pisakiem. Z dowolnego koloru wycinamy paski (włosy) i doklejamy tak by lekko odstawały. Na włosach można dokleić różne ozdoby np. cekiny, kwiatki. Na głowie przyklejamy koronę wycięta z papieru i pomalowaną klejem z złotym brokatem.

Materiały:

  • papier czerwony, różowy, biały, żółty
  • nożyczki
  • klej magic
  • czarny pisak
  • złoty brokat, dowolne ozdoby

Zabawy sensoryczne: Sensoryczne memo

Do wyciętych z kolorowego papieru kwadratów przyklejamy różne produkty (np. fasola, makaron, kasza, ryż). Następnie dziecko zamyka oczy i próbuje dobrać parę z wykorzystaniem zmysłu dotyku. Pary memo mogą też tworzyć woreczki strunowe lub zawiązane na baloniki wypełnione różnymi sypkimi produktami (zwłaszcza kaszami, grochem, fasolami).

Źródło:
www.dzieciusiowo.pl/
www.mojedziecikreatywnie.pl/www.facebook.com/doswiadczalniacom/
„A u nas w przedszkolu” Maria Broda-Bajak
www.pracaplastyczna.pl

Wspaniałej zabawy!