"Nasi rodzice" - 25-29.05.2020r.:  

Aktywność muzyczna i ruchowa

  • Na początek zapraszamy na Quiz:

 

  • Następnie posłuchajcie paru piosenek o rodzinie:

"Piosenka - Moja wesoła rodzinka" na kanale Emilia Major

 

"Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!"  na kanale ZoZi. TV

"Piosenki Wujka Ogórka"  na kanale Wujek Ogórek

  • Po śpiewaniu obejrzyjcie bajkę o zawodach:

"Kubuś - Bajka dla dzieci - Zawody"  na kanale Kubuś

  • Czas na gimnastykę:

"Zabawy z dzieckiem w domu"  na kanale JK Sport

oraz tańce:

"Zabawy z dzieckiem w domu - Tańce dla Smyka"  na kanale JK Sport

Aktywność umysłowa

  • Rozwijanie mowy:

Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy "Moja rodzina"
    Moja rodzina
    to ja, mama, tata.
    Mam też siostrę Alę
    i młodszego brata.
    Siostra jest wysoka,
    czarne włosy ma,
    a braciszek mały
    skończył latka dwa.
    Wspólne zabawy,
    wspólne spacery.
    Zimą na narty
    latem rowery.
    Czas wolny zawsze
    razem spędzamy,
    bardzo się mocno
    wszyscy kochamy.

Rozmowa na temat wiersza oraz na temat waszej rodziny - z ilu członków się składa, kogo zaliczamy do naszej rodziny. Oglądanie rodzinnych zdjęć albumów przypominających ważne wydarzenia z życia waszej rodziny, używanie pojęć brat, siostra, babcia, duży, mały, starszy, młodszy, dorosły.

Zabawa słowna - kończenie rozpoczętych  zdań:
    - Moi rodzice są kochani, bo...
    - Lubię być w domu, bo...
    - Pomagam rodzicom w ...
    - Moja mama, tata najbardziej lubi..

Zabawa orientacyjno - porządkowa "Jak pomagamy rodzicom" - Prosimy najpierw o wypowiedzi dzieci na ten temat, a następnie dzieci poruszają się przy dowolnej muzyce i na przerwę naśladują jakąś czynność zadaną przez rodziców np. ścieracie kurze…bądź  dzieci wymyślają same wykonywane czynności, a rodzice dodatkowo odpowiadają co dzieci wykonują. 

Rozpoznawanie charakterystycznych odgłosów z kuchni - Ćwiczenia słuchowe, zawiązujemy oczy i zachęcamy dzieci do odgadywania domowych odgłosów (przykłady-nalewanie wody, odgłos czajnika, spadająca pokrywka, układanie sztućców, brzęczące klucze itp.).

  • Rozwijanie pojęć matematycznych:

Zabawa dydaktyczna "Co zmieniło swoje miejsce" - Używając prostych domowych akcesoriów, układamy je przed dzieckiem w jednej linii (nie więcej niż 7), rozmawiamy i nazywamy przedmioty. Dziecko zasłania oczy, rodzic zmienia miejsca dwóch przedmiotów, Co zmieniło miejsce? Zadaniem dziecka jest przywrócenia początkowego ułożenia przedmiotów.

Zabawa dydaktyczna "Czarodziejski worek" - Przedmioty umieszczamy w woreczku bądź torbie, zadaniem dziecka jest rozpoznanie po kształcie co to za przedmiot, nie wyciągając go z woreczka!

Kwiatki dla mamy - Wytnij tulipany dla Mamy i wklej po 3 do każdego wazonu. Policz, ile tulipanów jest w każdym wazonie?

karta nr 1 - do pobrania

Kwiaty w wazonie - W każdym wazonie narysujcie tyle kwiatów ile jest na nim kropek

 

karta nr 2 - do pobrania

Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę z okazji Dnia Matki:

"Happy Mother's Day"  na kanale źródło The Kiboomers - Kids Music Channel


Aktywność plastyczna

W pustych okienkach możecie narysować jak wygląda wasza mama i wasz tata, możecie narysować jaki mają nastrój, czy są weseli czy smutni, możecie też narysować jakieś prezenty dla nich, lub jak im pomagacie! 

karta nr 3 - do pobrania              karta nr 4 - do pobrania

Obrazek dużej rodziny można wydrukować i przeciąć na puzzle a następnie ułożyć je w całość.

 

karta nr 5 - do pobrania

Moja rodzina - praca plastyczna

Potrzebne będą figury geometryczne w różnej wielkości wycięte z kolorowego papieru, klej, kredki. Przed przystąpieniem do pracy, nazywamy figury, segregujemy je według wielkości, kolorów. Po zabawie wstępnej proponujemy dzieciom ułożenie sylwety osoby, może to być mama, później tata i tak wszyscy członkowie rodziny, dorysowujemy brakujące elementy, oczy, włosy, ręce itp. Pamiętamy o zwróceniu uwagi dzieci na odpowiednie wielkości, kto w rodzinie jest najwyższy, mniejszy, najmniejszy.

Kolorowanki

karta nr 6 - do pobrania                  karta nr 7 - do pobrania

Zabawy sensoryczne:

"Przez pajęczynę do celu" - Potrzebny jest sznurek lub bibułę. Zaplątujemy ją pomiędzy krzesłami, stolikiem na różnej wysokości. Zadaniem dziecka jest przejść przez labirynt, aby nie dotknąć „pajęczyny” Zadaniem dziecka jest przedostanie się z jednego miejsca w drugie.

Źródło:
www.uczymyibawimy.pl/2020/03/25-zabaw-ruchowych-gdy-trzeba-pozostac-w-domu.html
www.dzieciakiwdomu.blogspot.com
Przewodnik metodyczny „Kolorowy Start” 4 latek
www.swiebodzice-zss.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=157
www.przedszkouczek.pl
www.panimonia.pl
Pewny Start „Dzisiaj w szkole”
www.facebook.com/RyneczekInspiracji/posts/304008183265369/
www.przedszkouczek.pl

Miłej rodzinnej zabawy!