"Na naszym podwórku" - 08-12.06.2020r.: 

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszych wspólnych zabaw. W tym tygodniu zapoznacie się z sytuacjami, które zagrażają waszemu bezpieczeństwu: podczas zabawy na podwórku, bawienia się w miejscach niedozwolonych np. przy ruchliwej ulicy, rozmawiania z obcymi ludźmi, korzystania z urządzeń znajdujących się na placach zabaw.

Aktywność muzyczna i ruchowa

  • Krótka rozmowa na temat dziecięcych przyjaźni;
         - Jaki powinien być przyjaciel?
         - Czy przyjaciele powinni sobie pomagać?
  • Nauka piosenki "Podajmy sobie ręce"  na kanale Piter Korn

Podczas śpiewania zwrotek możesz chodzić po pokoju, a podczas śpiewania refrenu zatrzymuj się i uderzaj rytmicznie dłońmi o uda- również naprzemiennie. Możesz też śpiewając refren podrzucać woreczek lub mały przedmiot rytmicznie z ręki do ręki.

Tym razem zapraszamy was na gimnastykę z panem Andrzejem - po krótkiej rozgrzewce będzie kilka ćwiczeń z piłką i niezapomniana zabawa. Jeśli nie masz piłki, to weź poduszkę- też się przyda.

"Andrzej i niezapomniana zabawa - WF dla dzieci"   na kanale Anki Dziedzic

Aktywność umysłowa

  • Rozwijanie mowy:
  • Słuchanie wiersza "Nie wolno !" J. Koczanowskiej
          Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
          kto jest znajomy, a kto obcym jest…
          Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
          ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
          Nie wolno zaufać , nawet gdy ktoś mówi,
          że zna mamę ,tatę i bardzo nas lubi.
          Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
          lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

  • Po wysłuchaniu wiersza i obejrzeniu historyjki rodzic zadaje dziecku pytania:
    - Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
    - Czy wolno odchodzić z nieznajomymi z podwórka, jeżeli kusi nas, czy też np. obiecuje zabawkę?
    - Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi i nie rozmawiać z nimi?
    Rodzic wyjaśnia dziecku, że są takie osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny jak najszybciej powiedzieć o tym rodzicom lub nauczycielom.
  • Zabawa słowna "Łańcuszek skojarzeń":
    Rodzic wypowiada słowa kojarzące się z podwórkiem, a dzieci dopowiadają kolejne, tworząc cały ciąg na zasadzie skojarzeń. Np.
    podwórko- piaskownica- foremka- babka ……
    boisko- piłka- bramka- gra ……
    rower- ścieżka rowerowa – kask…..
  • Zabawy z wykorzystaniem rymowanki: Rodzic i dziecko stają w parze naprzeciwko siebie. Uderzają raz w swoje dłonie, a raz w dłonie partnera mówiąc głośno rymowankę jedno (słowo, to jedno uderzenie)
        Podwórko to miejsce, które znamy,
        podwórko to miejsce, które kochamy.
        Ale pamiętać musi każde z nas,
        żeby bezpiecznie tam spędzać czas.

        Dziecko odpowiada na pytania:
         - Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku ?
         - Co należy robić ,żeby nic złego nam się na podwórku nie stało?

  • Utrwalenie umiejętności czytania:
         - układanie wyrazów z wykorzystaniem literek z wyprawki plastycznej np. rower, piłka, skakanka, foremka, bramka itp...
  • Rozwijanie pojęć matematycznych:

Przypomnijcie sobie jakie poznaliście figury geometryczne, pomoże wam w tym piosenka. Możecie też poszukać takich kształtów w otoczeniu.

"Piosenka o FIGURACH"  na kanale NutkoSfera

  • Zabawa "O jakiej figurze mówię ?"
    Rodzic opisuje słowami dowolną figurę, bez używania jej nazwy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy i narysowanie tej figury.
  • Ćwiczenia z figurami – przeliczanie figur znajdujących się w pętlach (potrzebne będą figury, cyfry, znaki - wyprawka plastyczna). Rodzic umieszcza w dwóch pętlach (wykonanych np. ze sznurka) po 10 figur (w tym: trójkąty, prostokąty, koła i kwadraty). Dziecko liczy figury, porównuje ich liczbę w obu pętlach (jest tyle samo, więcej o.., mniej o..) Następnie liczy poszczególne figury w każdej pętli i układa działanie. 

 

Wybierz się razem z dziećmi na wyprawę do dżungli i nasłuchuj, jakie zwierzęta w niej spotkały:

"Walking In The Jungle"  na kanale Super Simple Songs - Kids Songs

 Aktywność plastyczna 

  • Wykonanie pracy plastycznej pt."Moje wymarzone podwórko"
    Rozmowa z dzieckiem na temat wymarzonego placu zabaw.
    Dziecko opisuje jak wyglądałby plac zabaw, na którym najchętniej spędziłoby wolny czas. Wymienia poszczególne elementy i opisuje, wyjaśnia ich zastosowanie (np. huśtawki, basen, domek na drzewie itp.)
    Teraz może przystąpić do pracy przy użyciu ołówka, kredek i mazaków.

Ćwiczenia utrwalające powyższy materiał w kartach pracy i książce (do indywidualnego wyboru oraz możliwości indywidualnych dziecka) znajdują się na podanych stronach: Karty pracy 4 - str.68-79 ; Karty pracy "Czytam, piszę liczę"- str.92-93; Książka str.89.

Zabawa sensoryczna - "Lepienie figurek z masy solnej": Z gotowej masy lepimy płaskie lub przestrzenne figurki. Kiedy gotowe figurki wyschną (zazwyczaj trzeba dać im dzień na stwardnienie) można je pomalować.
MASA SOLNA:
- 2 szklanki mąki
- 2 szklanki soli
- woda ( tyle żeby uzyskać pożądaną konsystencję)
Do składników sypkich dodajemy powoli wodę i zagniatamy, aż całość się połączy.


Źródło:
GRUPA MAC s.a.
www.youtube.com

Wspaniałej zabawy!