"Kolory i smaki lata" - 22-30.06.2020r.:
W tym tygodniu rozpoczyna się kalendarzowe lato, pora która kojarzy się wszystkim z wakacjami, słońcem i przygodą. A jakie kolory i smaki lato ze sobą niesie ? Spróbujemy na to pytanie odpowiedzieć? Pamiętajmy , że 23 czerwca obchodzimy święto naszych kochanych tatusiów. W Dniu Ojca wszystkim Tatom życzmy dużo zdrowia, wytrwałości i ogromnej miłości swoich dzieci.
Aktywność muzyczna i ruchowa
Zaśpiewajcie swoim tatusiom piosenkę razem z zespołem Fasolki
"Tato już lato" Fasolki - Piosenka dla dzieci na kanale Little Ones
Posłuchajcie piosenki "Malowanie tęczy" - Piotr Fronczewski na kanale BajeczkiPioseneczki
Zachęcamy do zabaw ruchowo – naśladowczych przy piosenkach:
"RÓWNOWAGA" – @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity! na kanale Wygibasy TV piosenki dla dzieci
"TANIEC ZYGZAK" – @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity! na kanale Wygibasy TV piosenki dla dzieci
Zapraszamy na "Letni spacer" – opowieść ruchowa
Jest słoneczny, letni dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne).Idziemy leśną drogą (marsz w miejscu). Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę).Widzimy, uciekającego zająca (podskoki obunóż w miejscu), a na leśnej polanie czerwienią się poziomki i maliny (naśladowanie zbierania leśnych owoców).Idziemy dalej i przechodzimy przez kładkę nad małym leśnym strumyczkiem (idziemy stopa za stopą wzdłuż pokoju). W drodze powrotnej zbieramy polne kwiaty chabry i maki (kucanie i układanie bukietu z kwiatów). Z leśnymi owocami i bukietami pachnących kwiatów wracamy do domu (marsz w miejscu).
Aktywność umysłowa
- Rozwijanie mowy:
Wysłuchanie wiersza "Tato, czy już lato?" B. Szelągowskiej (6-7 latki i 4-latki)
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!
Swobodna rozmowa z dzieckiem nt. Po czym poznajemy, że nadchodzi lato? (robi się coraz cieplej, wokoło jest bardzo zielono, kwitną kwiaty, jest coraz dłuższy dzień, ...)
Rozwiązując zagadki dowiecie się o zjawiskach pogodowych charakterystycznych dla nadchodzącego lata:
Kiedy nadchodzi, słychać: bum, bum!
Jak gdyby tupał olbrzymów tłum.
A na dodatek na niebie błyska
chmura wodą z góry w nas tryska (burza) A. Frączek
Czasem po deszczu wisi na niebie.
Kto ją tam wiesza? A tego nie wiem.
Lecz niebo wtedy (mówię na serio)
barwną przybrane jest biżuterią (tęcza) A. Frączek
Rozmowa z dzieckiem nt. burzy i tym jak należy się zachowywać podczas burzy. Rodzic może opowiedzieć, że burzy towarzyszą: grzmoty, błyskawice, bardzo silny porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Ludzie dostrzegli to i wymyślili powiedzenie: cisza przed burzą. Po burzy często na niebie pojawia się tęcza. Tęcza pojawia się na niebie wtedy, kiedy pada deszcz, a promienie słońca załamują się w kropelkach wody.
Pokoloruj tęczę – czy pamiętasz jakie kolory następują po sobie? (6-7 latki)
Pokoloruj tęczę - dobierz kolory wg kodu (4-latki)
Jak powstaje tęcza? (6-7 latki)
"Jak powstaje tęcza?" na kanale Beckers. I życie nabiera barw
Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały (4-latki)
"Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały" na kanale BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Ćwiczenia w czytaniu- wpisz kolejne litery w kratki a dowiesz się jakie lody wybrał Kuba (6-7 latki)
Przygotowanie do nauki czytania - pod każdym obrazkiem narysuj tyle kropek, ile sylab słyszysz w jego nazwie (4-latki)
Ćwiczenia grafomotoryczne - rysuj po śladzie nie odrywając ręki
Rysując, nazwij owoce (6-7 latki)
Możesz rysować po śladzie kredką w kolorze truskawki (4- latki)
- Rozwijanie pojęć matematycznych:
Lato to bogactwo owoców. Jakie znasz owoce w kolorze czerwonym? (6-7 latki)
„Od najmniejszego do największego” – zabawa matematyczna
Dzieci układają wycięte karty z owocami od najmniejszego do największego. Następnie przeliczają liczbę owoców w zbiorze, porównują liczebność.
Możecie również układać zadania wykorzystując obrazki owoców oraz cyfry i znaki z "Wyprawki plastycznej".
Wybieramy się na letni piknik. Popatrz na obrazek, co dzieci zabrały ze sobą? Policz wskazane smakołyki i narysuj w okienkach odpowiednią liczbę kresek.( 4-latki)
Posłuchaj wakacyjnej piosenki. Spróbuj wypowiedzieć zdanie: „I like the beach” („Lubię plażę”)
"Let's Go To The Beach - English Songs For Kids" na kanale Songs For Kids
Poćwicz wymowę angielskich nazw środków transportu. Czy już wiesz, czym pojedziesz na wakacje?
Aktywność plastyczna
Laurka dla taty - można ją wykonać dowolną techniką, pokolorować, pomalować farbami, wykleić kolorowym papierem albo połączyć techniki. (6-7 i 4 latki)
Zabawa sensoryczna - Tęcza na talerzu
Potrzebne są:
– małe opakowanie cukierków/draży Skittles
– talerz/patera, najlepiej z lekko uniesionymi brzegami (lepszy efekt, gdy otoczka cukierków zaczyna się rozpuszczać)
– woda (ilość taka, żeby wszystkie cukierki miały zanurzony w wodzie spód)
Wokół brzegu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.Powstanie tęczy z cukierków można podpatrzeć wchodząc w link:
"Tęcza na talerzu eksperyment Skittles" na kanale Moje Dzieci Kreatywnie
Źródło:
GRUPA MAC s.a.:
www.Chomikuj.pl
www.printoteka.pl
www.MojeDzieciKreatywnie.pl
www.PaniMonia.pl
www.przedszkouczek.pl
Wspaniałej zabawy!