22-30.06.2020r.

Szanowni Rodzice! 

Zapraszamy do wspólnych, wakacyjnych zadań logopedycznych:

Zabawa piłką: podrzucanie, rzucanie do siebie, rzucanie do celu, kopanie piłki w określonym kierunku; ważne, żeby każdy ruch piłki powiązany był z sylabą lub wyrazem utrwalającym wymowę.
Huśtawka: asekurujesz Malucha na placu zabaw? Podczas huśtania się, zorganizuj zabawę słowną. Dla młodszych – kategoryzacja: wymień jak najwięcej ubrań, zabawek, pojazdów, owoców, imion; dla starszych: co słyszysz na początku wyrazu? Jaką sylabę, głoskę? Wymień wyrazy zaczynające się od głoski…. jaki wyraz zaczyna się i kończy tą samą głoską? Kontroluj sposób wymawiania.
Skakanka! Czy można skakać i mówić? Można! A najskoczniej można ćwiczyć… sylaby! SZA, SZO, SZU… 🙂
Piknik: zabierz, oprócz smakołyków i kocyka, grę: domino, memory, lub inne, które zaangażują rodzinę: scrabble, zgadnij kto to, gry planszowe… nawet w takich chwilach masz wpływ na rozwój swojego dziecka!
Podróż samochodem: każdy z pasażerów wymawia słowo, które rozpoczyna się na tę głoskę, którą zakończył się wyraz poprzedni, na przykład: mama – sok; tata – kiwi; Ola: igła; Tomek – antena. Ciekawe, czy ktoś wypowie dwa razy tę samą nazwę, albo czy komuś braknie wyrazów! Podczas jazdy nie zapomnijcie o śpiewaniu piosenek, opowiadaniu historii i żartów.
Podsumowanie dnia: zadaniem malucha jest opowiadanie tego, co przeżył i doświadczył w minionym dniu. Warunkiem jest piękne mówienie. A może dodatkowo narysuje scenę z fantastycznego dnia?

karta nr 1 - do pobrania

karta nr 2 - do pobrania

Ćwiczenia oddechowe: "Wiatr"
Pomoce: świeczka
Zabawa: Rodzic podpala świeczkę. Zadaniem dziecka jest dmuchnąć mocno (silny wiatr), żeby świeczka zgasła. Następnie prosimy dziecko, aby dmuchało delikatnie i długo (słaby wiaterek), aby płomień świeczki nie zgasł. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy.

karta nr 3 - do pobrania

Ćwiczenia warg: "Przywitajmy nasze wargi".
- Górną wargą zasłaniamy wargę dolną.
- Górną wargę zakrywamy warga dolna.
- Górne zęby wysuwamy, dolną wargę przykrywamy.
- Dolne zęby wysuwamy, górną wargę przykrywamy.

Ćwiczenia ortofoniczne:  "Odgłosy ptaków"
bocian - kle,kle,kle,kle,
kukułka - ku-ku, ku-ku, ku-ku
wróbel-ćwir, ćwir,ćwir
wrona- kra,kra,kra
pisklę- pi, pi, pi
Możemy zrobić zmianę - rodzic naśladuje odgłos ptaka, a dziecko odgaduje jaki to ptak.
 

Ćwiczenia słuchowe: "Ptaszek"
Tutaj główkę ptaszek ma.
Tu skrzydełka dwa.
Ogonek, oczka, dziób mały.
I już ptaszek jest cały.
Następnie dziecko rysuje razem, a rodzic mówi wierszyk. Potem koloruje ptaszka.

Źródło:
www.przedszkole343.eprzedszkola.pl/
www.facebook.com/szpatulkaispolka/
"Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj"-Katarzyna Szłapa
www.logotorpeda.com/

Wspaniałej zabawy!