"Gramy Zmysłami"
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

    W tym roku szkolnym 2023/2024 nasza grupa przystąpiła do realizacji projektu edukacyjnego ,,Gramy zmysłami", którego celem jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci, wielozmysłowe postrzeganie świata poprzez dzieci, stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych oraz rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań. Działania projektowe rozpoczęliśmy od października realizując poszczególne zadania; sensoryczny tor przeszkód, masa plastyczna, sensoryczna choinka, akademia smaku, brudne zadanie, sensoryczna pisanka, dźwięki wokół nas, sensoryczne pudełko. Dzieci bardzo chętnie biorą udział we wszelkich działaniach projektowych, poprzez różne działania mogą pobudzać i rozwijać swoje zmysły, a także poznawać świat w inny sposób i rozwijać świadomość własnego ciała.

Dźwięki wokół nas

Sensoryczna pisanka

Brudne zadanie

Sensoryczne ciasteczka

Sensoryczny tor przeszkód

 

Masa plastyczna

 

 

"Alfabet logopedyczny"

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

      Grupa ,,Ślimaczków" od października przystąpiła to realizacji projektu edukacyjnego - ,,Alfabet logopedyczny". Celem projektu jest podnoszenie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu. Dzieci także w czasie zajęć projektowych podnoszą sprawność w zakresie motoryki, rozwijają słuch fonematyczny, poczucie rytmu, doskonalą percepcję i pamięć słuchową, a także wrażliwość słuchową. Przedszkolaki bardzo chętnie wykonują proponowane zadania, bawiąc się, ucząc i rozwijając mowę, poprzez ciekawe propozycje edukacyjne, bo logopedia nie musi być nudna. Poprzez różne formy aktywności staramy się pobudzić nasze dzieci do komunikacji werbalnej, stosując różne formy aktywności i motywując do korygowania wad wymowy.

Y- Yetti

F- fryzura

Tworzenie buzi z różnych materiałów

Długi wąż

Ale plama

 

Magnetyczne pudełko

losowanie przedmiotów i wykonanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych