"Na swoim podwórku" - 08-12.06.2020r.:
Aktywność muzyczna i ruchowa
Poruszajmy się dzisiaj razem z naszymi rodzicami: Zajęcie ruchowe Metodą Ruchu Rozwijającego Sherborne
- „Przywitamy się plecami” - Rodzice i dzieci siadają plecami do siebie i lekkim dotknięciem „witają się” plecami.
- „Naciąganie na plecy” - Rodzice i dzieci nadal siedzą tyłem do siebie, chwytają się pod łokcie, rodzice naciągają dzieci na swoje plecy.
- „Domki” - Dorośli wykonują klęk podparty głowami do środka koła, dzieci przechodzą pod „domkami”.
- „Lustro” - Siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności np. mycie zębów, czesanie się, oblizywanie, wycieranie...
- „Relaks w foteliku” - Dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez niego rękami, kołysane.
"Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa" na kanale Medicover Polska
"Gimnastyka dla dzieci - Poranny rozruch" na kanale Free Mind of Child TV
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z poleceniem na karcie
Posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać:
"Piosenki dla dzieci" Spoko Loko - Nasze podwórko na kanale Spoko Loko
"Na podwórku koło bramy" na kanale Radiowe Nutki – temat
Po pośpiewaniu zajrzyjcie na bajkowe podwórko:
"Bajkowe podwórko" na kanale Obiektyw Podlaskie24pl
Aktywność umysłowa
- Rozwijanie mowy:
Opowiadanie o zabawach dzieci na placu zabaw, a potem opowiadanie dzieci o ich zabawach na placu.
Słuchanie wiersza „Na naszym podwórku”
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Rozmowa na temat wiersza:
− Co znajduje się na podwórku?
− Co robimy na podwórku?
- Rozwijanie pojęć matematycznych:
Babki z piasku - Można to zadanie wykonać zarówno w piaskownicy na placu zabaw, ale też „na sucho” w domu. Będziecie potrzebować: foremki, łopatki, grabki i wiaderka.
• Każde dziecko wybiera sobie foremkę i robi pięć babek z piasku. Dzieci głośno liczą swoje babki, dotykając każdej delikatnie.
• Rodzic podaje zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku, i podają rozwiązania.
− Ania zrobiła trzy babki z piasku (Dzieci robią trzy babki). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę (Robią jedną babkę). Ile teraz ma babek?
− Tomek zrobił dwie babki z piasku (Dzieci robią dwie babki). Potem zrobił jeszcze trzy babki (Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?
− Lenka zrobiła pięć babek (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?
− Bartek zrobił pięć babek (Dzieci robią pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał (Rozsypują cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?
Potem zadania próbują układać dzieci, a pozostałe osoby je ilustrują za pomocą babek z piasku.
Karty pracy do wykonania:
Wybierz się razem z dziećmi na wyprawę do dżungli i nasłuchuj, jakie zwierzęta w niej spotkały:
"Walking In The Jungle" na kanale Super Simple Songs - Kids Songs
Aktywność plastyczna
Zastanówcie się, co lubicie robić w wolnym czasie. Kto z Was lubi jeździć na rowerze?
Dzisiaj zapraszamy Was do wykonania poniższej pracy plastycznej:
Kolorowanki dla chętnych:
karta nr 4 - do porania karta nr 5 - do porania
Zabawy sensoryczne:
Zabawa z bańkami mydlanymi „Na paluszkach” - Dzieci powinny ćwiczyć chodzenie na palcach. Oczywiście nie cały dzień, ale kilka minut dziennie – owszem. Rodzic puszcza dzieciom bańki. Najwyżej i jak najdłużej. Wtedy dziecko na pewno, raz po raz, stanie lub przejdzie kilka kroków na palcach.
Źródło:
Przewodnik metodyczny „Kolorowy Start” 4 latek
http://swiebodzice-zss.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=157
https://przedszkouczek.pl/
Pewny Start „Dzisiaj w szkole”
http://okulsanatetkinlik.blogspot.com/2015/05/okuloncesi-bisiklet-sanat-etkinlikleri.html?m=1
www.przedszkole343.eprzedszkola.pl/?m=strona&id=102
www.supercoloring.com/pl/
Miłej zabawy!