"Na naszym podwórku" - 08-12.06.2020r.:
Witajcie Ślimaczki w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zabaw na odległość.
Piękna pogoda zachęca i sprzyja zabawom na podwórku, dlatego w tym tygodniu chcemy zwrócić Waszą uwagę na sytuacje, które mogą zagrażać Waszemu bezpieczeństwu.
Aktywność muzyczna i ruchowa
- Nauka piosenki "Podajmy sobie ręce"
na kanale Piter Korn
Podczas śpiewania zwrotek możesz chodzić po pokoju, a podczas śpiewania refrenu zatrzymuj się i uderzaj rytmicznie dłońmi o uda- również naprzemiennie. Możesz też śpiewając refren podrzucać woreczek lub mały przedmiot rytmicznie z ręki do ręki.
- Zabawa ruchowa - Do przeprowadzenia zabaw potrzebne będą papierowe kulki – zrobione ze starych gazet lub kartek. Gnieciemy kartki razem z dzieckiem i tłumaczymy, że będą one udawały kamienie, które znaleźliśmy pod domem.
- Rozkładamy papierowe kulki w różnych miejscach na podłodze i włączamy muzykę – zadaniem dziecka jest poruszanie się między „kamieniami” tak, żeby nie deptać po nich. Dziecko zatrzymuje się, kiedy rodzic wyłączy muzykę.
- „Kamienie” nadal leżą na podłodze, zadaniem dziecka jest przeskakiwanie nad nimi obunóż.
- Dziecko rzuca „kamień” do rodzica, rodzic chwyta i odrzuca do dziecka, itd.
- Dziecko bierze jeden „kamień” - podrzuca do góry i chwyta, żeby nie spadł na podłogę.
- Rodzic trzyma w rękach miskę czy garnek, a dziecko z wyznaczonego przez rodzica miejsca stara się wrzucić „kamienie” do pojemnika. - Kto nie ma ochoty na ćwiczenia z gazetami może wykorzystać propozycje z filmiku :
"Andrzej i niezapomniana zabawa - WF dla dzieci" na kanale Anki Dziedzic
Aktywność umysłowa
- Rozwijanie mowy:
- Słuchanie wiersza "Nie wolno !" J. Koczanowskiej (6-7 i 4 latki)
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto jest znajomy, a kto obcym jest…
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać , nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę ,tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
- Po wysłuchaniu wiersza i obejrzeniu historyjki rodzic zadaje dziecku pytania:
- Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
- Czy wolno odchodzić z nieznajomymi z podwórka, jeżeli kusi nas, czy też np. obiecuje zabawkę?
- Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi i nie rozmawiać z nimi?
Rodzic wyjaśnia dziecku, że są takie osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny jak najszybciej powiedzieć o tym rodzicom lub nauczycielom. - Zabawa słowna "Łańcuszek skojarzeń":(6-7 latki)
Rodzic wypowiada słowa kojarzące się z podwórkiem, a dzieci dopowiadają kolejne, tworząc cały ciąg na zasadzie skojarzeń. Np.
podwórko- piaskownica- foremka- babka ……
boisko- piłka- bramka- gra ……
rower- ścieżka rowerowa – kask….. - Zabawy z wykorzystaniem rymowanki: Rodzic i dziecko stają w parze naprzeciwko siebie. Uderzają raz w swoje dłonie, a raz w dłonie partnera mówiąc głośno rymowankę jedno (słowo, to jedno uderzenie)(6-7 latki)
Podwórko to miejsce, które znamy,
podwórko to miejsce, które kochamy.
Ale pamiętać musi każde z nas,
żeby bezpiecznie tam spędzać czas. - Dziecko odpowiada na pytania:
- Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku ?
- Co należy robić ,żeby nic złego nam się na podwórku nie stało? - Utrwalenie umiejętności czytania: (6-7 latki)
- układanie wyrazów z wykorzystaniem literek z wyprawki plastycznej np. rower, piłka, skakanka, foremka, bramka itp... - Ćwiczenia w mówieniu: (4 latki)
- Dzieci chcą pojeździć na karuzeli na podwórku. Rysuj po ich drodze do karuzeli. Powiedz, co będą mijali.
- Rozwijanie pojęć matematycznych:
- Przypomnijcie sobie jakie poznaliście figury geometryczne, pomoże wam w tym piosenka. Możecie też poszukać takich kształtów w otoczeniu (6-7 i 4 latki)
"Piosenka o FIGURACH" na kanale NutkoSfera
- Zabawa "O jakiej figurze mówię ?" (6-7 latki)
Rodzic opisuje słowami dowolną figurę, bez używania jej nazwy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy i narysowanie tej figury. - Ćwiczenia z figurami – przeliczanie figur znajdujących się w pętlach (potrzebne będą figury, cyfry, znaki - wyprawka plastyczna). Rodzic umieszcza w dwóch pętlach (wykonanych np. ze sznurka) po 10 figur (w tym: trójkąty, prostokąty, koła i kwadraty). Dziecko liczy figury, porównuje ich liczbę w obu pętlach (jest tyle samo, więcej o.., mniej o..) Następnie liczy poszczególne figury w każdej pętli i układa działanie.
- Karty pracy do wykonania: (4 latki)
- Pokoloruj obrazek wg instrukcji
- Dokończ rysować figury wg powtarzającego się rytmu
Wybierz się razem z dziećmi na wyprawę do dżungli i nasłuchuj, jakie zwierzęta w niej spotkały:
"Walking In The Jungle" na kanale Super Simple Songs - Kids Songs
Aktywność plastyczna
- Wykonanie pracy plastycznej pt."Moje wymarzone podwórko"(6-7 latki)
Rozmowa z dzieckiem na temat wymarzonego placu zabaw.
Dziecko opisuje jak wyglądałby plac zabaw, na którym najchętniej spędziłoby wolny czas. Wymienia poszczególne elementy i opisuje, wyjaśnia ich zastosowanie (np. huśtawki, basen, domek na drzewie itp.)
Teraz może przystąpić do pracy przy użyciu ołówka, kredek i mazaków. - Piłka (4 latki)
Wypełnijcie brakujące fragmenty na obrazku wybranej piłki. Najlepiej jeżeli wykonasz to używając plasteliny.
karta nr 4 - do pobrania karta nr 5 - do pobrania
Ćwiczenia utrwalające powyższy materiał w kartach pracy i książce (do indywidualnego wyboru oraz możliwości indywidualnych dziecka) znajdują się na podanych stronach: Karty pracy 4 - str.68-79 ; Karty pracy "Czytam, piszę liczę"- str.92-93; Książka str.89.
Zabawa sensoryczna: Gra w kapsle
Potrzebne: kreda, kapsle lub nakrętki po napojach.
Rysujemy kredą na chodniku trasę. Zasady są proste, każdy po kolei, pstryka w swój kapsel, tak aby przesunąć go do przodu, ale żeby nie wypadł z trasy. Kto wypadnie wraca na miejsce w którym był przed pstryknięciem i tym samym nie przesuwa się dalej. Wygrywa osoba, która pierwsza przekroczy metę.
Źródło:
GRUPA MAC s.a.
www.mojedziecikreatywnie.pl
www.interklasa.pl
Wspaniałej zabawy!